mandag den 23. juli 2012

Rapport fra datingfronten

Nu hvor jeg har næsten fire døgns erfaring fra netdatingens verden kan jeg alligevel ikke dy mig for en lille statusrapport, for der er to typer mænd i den verden, der bestandig krydser min vej Og heldigvis også noget ubestemmelig materie imellem disse to poler, men kan undre mig såre over mænd, der enten lægger så meget bånd på sig selv, at der er no trespassing, eller til gengæld har absolut INGEN bånd, der binder dem.
Hvilket bringer mig frem til min bevisførelse:

Exhibit A


Mand: ”Hej, haft en god dag?
Mig: (Tænker, det er et meget jovialt spørgsmål fra en vildtfremmed, men nuvel). Ja den har været okay. Det er lidt feje hold, når du ikke har en profiltekst, så hvem er du? : )
Mand: Du kan bare spørge
Mig: Eller du kunne komme med en eller anden tilfældig oplysning, så jeg havde noget at spørge indtil.; )
Mand: Hvad vil du gerne vide?
Mig: Tja, det er svært at vide, men okay, står den på ferie eller arbejde for dig for tiden, og hvad laver du, når du ikke tjekker damer ud på nettet [Indsæt selv kæk smiley]
Mand: Jeg er murer.
Mig: (Kunstpause)


Come on! Hvad skal jeg svare på det? ”Nå for søren”, ”Hold nu fest”, ”Får du så muret en del?”. Og hvorfor tvinge mig ud i sådan en dødsejler som ”Hvad laver du så”? Fair nok at være en mand af få ord, men det er jävla svært at holde en sådan samtale kørende, når jeg intet ved om dig, til at være interesseret nok til at begynde at spørge mere.

Chatting up is hard to do, og undertegnede er bestemt heller ikke mester udi kunsten. Det er jo derfor, der findes et hav af scoreguides på nettet. Conversation starters ifølge scoringens Messias Neil Strauss: Tag en sjov hat på i byen, en neonhalskæde, noget man kan tale ud fra, fortæl om et fiktivt slagsmål ude foran, så du ikke behøver at ty til ”Kommer du tit her”, sådan lige fra starten.

Overdrivelse fremme som bekendt forståelsen, men en sjov hat i netdating kan jo være hvad som helst. Er stødt på en, der skrev, han gik til lerdueskydning, en der poserede med sit udstoppede egern, et sjovt brugernavn, billede fra en skiferie, et eller andet, hvad som helst. Det gør det SÅ meget nemmere at starte en tilfældig samtale med en fuldstændig fremmed.

Har selv smidt random facts om feriedrømme, forkærlighed for dårlig svensk popmusik og barndommens tvungne folkedans in the mix, bare så der var et eller andet, man kunne starte en ligegyldig samtale om. Og hey mester, det kunne du også score nogle billige point på at spørge indtil, i stedet for at smide en standardbesked og lægge initiativet til en samtale over på mig. Ikk’?

Det lader desværre til at være en udbredt man flu på datingsider. Intet billede, ingen tekst udover ”Skriv, hvis du vil vide noget”. Problemet er bare, at det sender tre mulige signaler, som ikke er særligt givtige:

1) Jeg ved ikke noget om mig selv
2) Jeg er herreflov over både mit udseende og min personlighed
3) Jeg regner med, at kvinder ikke kan kapere så meget information og ved synet af ”35 år og fra Lyngby” tænker ”OMG, that’s the one, har altid drømt om en mand fra Lyngby. Og så står der oven i købet at han er ikke-ryger og stenbuk. I can hear the bells!”.

Giv lidt af jer selv, ikk? Og nogle ord. Det er en webbaseret løsning, I har gang i, så ’Blue Steel’ på tværs af dansegulvet er svær at få igennem på skrift.

Den anden, uh han kræver også en sides opgivende kværulance fra min side, så ham tager vi i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar